PreKonala Kona N svojich starších súrodencov?

Skúsenosti, recenzie a náš pohľad na rôzne modely značky Hyundai.
Používateľov profilový obrázok
Admin
Site Admin
Príspevky: 287
Dátum registrácie: 16. Októbra 2019, 23:59
Answers: 1
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

PreKonala Kona N svojich starších súrodencov?

Príspevok od používateľa Admin » 11. Mája 2023, 21:43

1.jpg
Pred pár mesiacmi sme mali možnosť vyskúšať si ostrú Nkovú Konu. Bolo to síce ešte v zime (február), kedy sme si nemohli užiť jej potenciál a silu, no aj tak vám vieme poskytnúť zopár našich dojmov. Dlhšie sme to odkladali, aj keď po jazde v Kona N sme mali všetky názory utrasené takmer okamžite. A to doslova.
2.jpg
Na úvod je dobré si povedať, že žiadna extrémna zmena v technike oproti i30 N a i30 Fastback N sa nekoná. Stále je pod kapotou 2-litrový preplňovaný T-GDi motor s výkonom 206 kW, resp. 280 koní. Max. krútiaci moment 392 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 sa udáva 5,5 sekundy. To všetko spolupracuje s 8-stupňovou DCT prevodovkou, ktorá tomu autu extrémne svedčí. Pri Kona N, nie je možná opcia s manuálom. To, čo už dobre poznáme teda Hyundai prezliekol do SUV/crossover kapoty, aby svoj top produkt ponúkol ešte širšej palete zákazníkov.
4.jpg
Vyššia svetlá výška (o cca 4 cm viac ako i30 N) a tvar karosérie si vybrali svoju daň. Aby mala Kona N porovnateľné jazdné vlastnosti ako ostatné Nkové modely, podvozok je pritvrdený o čosi viac v porovnaní s i30 N. Eliminuje sa tým nakláňanie v zákrutách, ale nanešťastie aj váš komfort, keď nechcete ísť práve ostro. Toto tuhšie nastavenie je totiž citeľné aj v normálnom režime podvozka. V konečnom dôsledku ale zákazník, ktorý siaha po ostrom N modeli od Hyundai, musí očakávať, že úplný komfort nebude priorita.
6.jpg
Jazdiť s Nkom je zážitok. Vyčarí vám úsmev na tvári a nemusíte preto robiť nič zvláštne. Stačí len stláčať plyn. Funguje to aj pri Kona N? Áno, funguje. A veľmi dobre. Je v niečom výnimočná? Špecifická? Vyniká spomedzi iných N modelov? Ani nie. Je to jednoducho Nko. Snaží sa len prihovoriť niekomu, kto chce vyšší posed. Kto ide sem-tam cez víkend na chalupu a potrebuje o niečo vyššie auto. Presne pre týchto ľudí je tu Kona N. Ak ju však prevetráte po okreske alebo na okruhu, nebudete poznať rozdiel. Tak dobre je postavená. Jazdí na jednotku.
18.jpg
Kone pod kapotou a prevodovka sú naozaj návykové. Vodič sa nemusí starať o nič iné, len o to, čo sa deje pred autom. Prevodovka je rýchla, agresívne kope a vďaka tomu je pocit za volantom úžasný. Čo sme si pri jazdení všimli je to, ako je výfuk odizolovaný od kabíny. V porovnaní s predfaceliftovým i30 N je naozaj menej počuť. A to aj v tom najostrejšom N režime. Aby sme počuli, či je klapka otvorená, museli sme otvoriť okno. Naozaj. Až vtedy bolo počuť charakteristické praskanie z dvojice koncoviek výfukov. Na jednu stranu je to dobré, pretože v predfacliftovom Nku to pri normálnej dlhšej jazde mierne vadilo, ale aby sme to nevedeli identifikovať v N režime? To je trochu škoda. Nevadí. Riadenie je tvrdé a ostré. Auto počúva pokyny vodiča a zatáča presne tam, kam chcete. Vďaka patrí aj samosvornému diferenciálu. Ó, a aby som nezabudol - to veľké červené tlačidlo na volante. Vraj NGS - N Grin Shift. Vďaka tomuto zázračnému gombíčku vie ísť Kona N na krátky čas na maximálny možný výkon. Kona vtedy vystrelí tak, že vás doslova zhltne sedadlo. Wow efekt zaručený! Ak by vás zaujímala spotreba, tak tú môžeme ohraničiť od 7,5 l/100 km pri pokojnej jazde, až po cca 30 l/100 km pri tej dynamickej, okruhovej. Ale to je zrejme najmenej podstatný údaj, keď si kupujete auto pre radosť a pôžitok. Či?
19.jpg
Kona N, svojim vzhľadom, zrejme neuľahodí oku každého človeka, no svoju cieľovku si nájde. Na druhej strane, športovo ladený packet dáva autu šmrnc a tak priťahuje pohľady aj tých ľudí, ktorým sa Kona za normálnych okolností nepáči. Dialo sa nám to počas celého týždňa. Široká predná maska, masívny zadný difúzor a kufor s charakteristickým N spoilerom. Nie je sa čomu čudovať. Exteriér kričí celkom nahlas, že to nie je len také auto. Tu by sme naozaj nemali čo vytknúť. Je však škoda, že v interiéri to nie je až také Nko, ako by mohlo byť. Napríklad také sedadlá, kde v základe chýba možnosť nastavenia dĺžky sedáku. Pritom sa podobajú na tie z i30 N, kde táto možnosť je. Zaostáva aj v takých drobnostiach, akými sú napríklad páčka na otváranie palivovej nádrže, absentujúci doťah na spolujazdcovom okne, či tenučká stropnica, ktorá tu strechu neizoluje tak dobre ako v i30. V niektorých veciach je ale Kona modernejšia a lepšia. Sedadlá sú ventilované, dôležité údaje si viete premietať na head-up displej a kabínu rozozvučíte vďaka perfektnému audio-systému značky Krell.
16.jpg
Kona N je plnokrvným Nkom. Vyzerá, jazdí, a aj znie ako Nko. Je to však auto, ktoré sa vám buď páči alebo nie. Nič medzi. A tak je to aj u nás v HKS. Štefan by šiel radšej opäť do i30 N, ja by som bral všetkými desiatimi práve Konu. A čo vy?
7.jpg

PLUSY
+ výkon, dynamika, prevodovka
+ jazdné vlastnosti
+ disky a značené pneumatiky
+ infotainment (najmä súvisiace s N)
+ fun faktor a wow efekt

MÍNUSY
- slabé stretávacie svetlá
- lacnejšie pôsobiaci interiér
- malý utopený prístrojový štít pred vodičom

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ INFORMÁCIE
Motor: 2,0 T-GDi - 206 kW/ 280 k, max. kr. moment 392 Nm
Prevodovka: 8-stupňová dvojspojková automatická

Celková dĺžka (mm): 4 215
Celková šírka (mm): 1 800
Celková výška (mm): 1 565
Rázvor (mm): 2600
Minimálna svetlá výška (mm): 173
Objem batož. priestoru (l): 361/1 143



Základná cena: 37 490 EUR
Testovaný model: 38 080 EUR (Sonic Blue lak)


Foto:
Erik Čarný
Prílohy
21.jpg
20.jpg
17.jpg
15.jpg
14.jpg
13.jpg
12.jpg
11.jpg
10.jpg
9.jpg
8.jpg
5.jpg
3.jpg
Nežiadajte ma prosím o pomoc cez súkromnú správu. Ďakujem.

Návrat na "Testy"