Hlučný motor na Hyundai i30 1.5 DPI

julok
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 23. Septembra 2022, 10:14

Hlučný motor na Hyundai i30 1.5 DPI

Príspevok od používateľa julok » 23. Septembra 2022, 10:23

Dobrý deň / Ahojte,

chcel by som vás poprosiť o radu, ak ste sa stretli s podobným problémom ako ja.
Som vlastníkom modelu Hyundai i30 s motorom 1.5DPI a manuálnou prevodovkou. Rok výroby 2020.
Aktuálne má auto najazdených necelých 14000 km a je po 2 servisnej prehliadke.
Problém je ten, že auto je dosť hlučné. Bol som sa previesť na predvádzačke, aby som si potvrdil, že sa mi to len nezdá a auto je naozaj hlučné. V rozmedzí 2000 - 3000 otáčok auto hučí ako starý diesel.
Pamätám si, že keď bolo auto nové, tak išlo krásne zamatovo a pri 2000 - 3000 otáčkach som ani nevedel, že ten motor ide. Od 3000 otáčok malo taký pekný atmosferický zvuk a teraz to len hučí.

Nestretli ste sa s tým prosím vás, prípadne nejaké rady čo by to mohlo byť? V servise ma objednali na prehliadku, ale spýtali sa ma, že čo s tým asi majú robiť, tak neviem či mám mať od nich veľké očakávania...

Ďakujem vám za rady.

Michael44
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 29. Novembra 2021, 17:07

Re: Hlučný motor na Hyundai i30 1.5 DPI

Príspevok od používateľa Michael44 » 15. Novembra 2022, 18:31

nazdar "julok".
Ako si dopadol na serv. prehliadke ? Čo ti povedali na ten hlučný motor ? Keď som bol na prvej serv. prehliadke (1,5DPi, r.v.2021), tak som sa pýtal či nie je možné dávať tam olej s vyššou viskozitou 0W-30 alebo 5W-30 (samozrejme spĺňajúci požadovanú predpísanú normu API SN+). Vedúci servisu mi povedal, že podľa predpisu musia dávať 0w-20. Po dlhšom rozhovore mi povedal, že keby je majiteľom auta s týmto motorom a plánuje si ho ponechať čo najdlhšie, tak určite tam po záručnej dobe nalieva olej xxW-30. Podľa neho olej 0W-20 spôsobí časom vyššiu hlučnosť motora, hlavne pokiaľ jazdím prevažne po diaľniciach - čo ja jazdím. Túto informáciu mi poskytol "len-tak" medzi 4 očami, nie oficiálne. Túto jeho informáciu neviem nijak jednoznačne potvrdiť a ani vyvrátiť. Mimochodom, tiež sa mi zdá v poslednom čase hlučnejší motor, hlavne okolo 2500-3000 otáčok.

Používateľov profilový obrázok
Bushik1415
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 1. Apríla 2021, 12:17
Bydlisko: Ukraine, Mykolaiyv
Kontaktovať používateľa:

Re: Hlučný motor na Hyundai i30 1.5 DPI

Príspevok od používateľa Bushik1415 » 30. Novembra 2022, 15:21

Ahojte všetci ✌️
Rozhodol som sa vykonať mini experiment pre seba. 😁
Spočiatku, od kúpy interiéru auta, bol doň naplnený olej Shell 0w20, po najazdení dvoch výmen až do 29 000 km, bolo rozhodnuté vyskúšať Mobil1 0w20. ☝️
Samozrejme, nie je zvlášť možné posúdiť a určiť všetky potešenie z práce v novom motore, ale!
Motor i30 má jednu pracovnú vlastnosť, na všetkých generáciách - to je zvuk nafty v prevádzke, v nízkych otáčkach a ešte lepšie je v týchto otáčkach počuť v záťaži, aj malej.
Výsledkom je, že po najazdení takmer 9 000 km na Mobil1 0w20 a jeho opätovnom zmene na Shell 0w20 môžem s plnou istotou povedať, že na Shell je tento zvuk „nafty“ oveľa počuteľnejší a dokonca aj bez zaťaženia.😒
Taktiež zvuk motora je v rôznych rozsahoch chodu hlasnejší a hlavne v otáčkach je viac zvonivý. Mobil1 mal príjemný a tichý chod motora.☝️
U mňa je výber samozrejme jednoznačný, na Mobil1 budem jazdiť aj naďalej.🙂
Ak predajca odporúča 30ku, pravdepodobne vezmem 0w30 na ďalšiu výmenu. :!:
Obrázok

Michael44
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 29. Novembra 2021, 17:07

Re: Hlučný motor na Hyundai i30 1.5 DPI

Príspevok od používateľa Michael44 » 30. Novembra 2022, 18:52

predajca odporúča 0W20 - kvôli emisiam. Kedže si plánujem ponechať auto na celú životnosť, tak určite prejdem po záruke na olej 0W30, alebo 5W30. Olejom 0W20 a nezmyselným inteligentným dobíjaním možno ušetríme 0,5 dcl na 100000km. Olejom xxW20 pravdepodobne skrátime životnosť motora (hlavne tí čo jazdíme prevažne na diaľnici) a int.dobíjaním určite skrátime životnosť drahej AGM batérie. Občas pochybujem či tí "enviro-štatistici" vyštudovali matematiku aspoň na ZŠ. Niekto z toho možno profituje, ale začína to byť celé na hlavu padnuté. - sami ideme proti sebe a časom sa nám to všetko vráti. Ospravedlňujem sa, že som odbočil od témy.

Používateľov profilový obrázok
Patrik
Príspevky: 192
Dátum registrácie: 17. Októbra 2019, 10:21
Bydlisko: Dunajská Lužná
Kontaktovať používateľa:

Re: Hlučný motor na Hyundai i30 1.5 DPI

Príspevok od používateľa Patrik » 30. Novembra 2022, 19:34

Ja som práve čítal naopak, že 0w20 je podstatne lepší pre motor, ako 5w30 alebo 0w30. Aspoň z toho, čo som vytiahol z pár článkov to vychádza, ako najlepšie riešenie pre efektivitu a životnosť motora. Skúmal som to po servise, keďže v knihe od auta je odporúčaný 0w30 ale servis použil spomínaný 0w20.

To inteligentné dobíjanie je tiež téma na hlbšie skúmanie. Áno, ty to na spotrebe asi nikdy nezistíš a emisie sú pre teba, ako jednotlivca minimálne. Avšak keď sa to vezme v globálnom ponímaní, nejaký efekt to bude mať. Ja som mal i30 celé 3 roky a batériu som mal aj po 5. servisnej prehliadke vo výbornom stave. Ak človek jazdí iným štýlom, ako plyn brzda plyn brzda, tak to dobíjanie v pohode stíha.
Hyundai i30 Fastback N Line+

Michael44
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 29. Novembra 2021, 17:07

Re: Hlučný motor na Hyundai i30 1.5 DPI

Príspevok od používateľa Michael44 » 30. Novembra 2022, 19:44

"Patrik" neviem aké máš presne auto, ale ak Hyundai 1,5 DPi, tak v knihe máš odporučený olej 0W-20. Posielam aj prílohu. Ten červený otáznik v tej fotke si nevšímaj. To sme riešili na "https://www.hyundaiclub.net/", že na Slovensku je v manuáli odporučený len 0w20 a v iných EU štátoch je aj 5w-30. V tom príspevku som poslal fotky z manuálov aj od iných krajín.

Obrázok

Obrázok

Michael44
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 29. Novembra 2021, 17:07

Re: Hlučný motor na Hyundai i30 1.5 DPI

Príspevok od používateľa Michael44 » 30. Novembra 2022, 20:11

"Patrik" ak budeš mať viac času, tak si prečítaj viac tém napr. na https://www.hyundaiclub.net/ + nejaké labor.testy olejov.... Čo sa týka toho int.nabíjania, tak po prečítaní fór od užívateľov zistíš že ak batériu nabiješ na 90-99% ext.nabíjačkou a následne po niekoľkohodinovej jazde budeš mať batériu nabitú na 50-60% - nie kvôli vadnej elektronike auta, ale kvôli int.dobíjaniu.- podobné skúsenosti nájdeš vo fórach a mám aj osobnú skúsenosť. Určite ťa (ani iných) nechcem zavádzať a ani si niečo vymýšľať . P:S: ak máš i30 3 roky, tak sa jedná o 1.5 DPi ? Nebol v predaji až od 2020 ?

Používateľov profilový obrázok
Patrik
Príspevky: 192
Dátum registrácie: 17. Októbra 2019, 10:21
Bydlisko: Dunajská Lužná
Kontaktovať používateľa:

Re: Hlučný motor na Hyundai i30 1.5 DPI

Príspevok od používateľa Patrik » 1. Decembra 2022, 17:10

Michael44 napísal:
30. Novembra 2022, 20:11
"Patrik" ak budeš mať viac času, tak si prečítaj viac tém napr. na https://www.hyundaiclub.net/ + nejaké labor.testy olejov.... Čo sa týka toho int.nabíjania, tak po prečítaní fór od užívateľov zistíš že ak batériu nabiješ na 90-99% ext.nabíjačkou a následne po niekoľkohodinovej jazde budeš mať batériu nabitú na 50-60% - nie kvôli vadnej elektronike auta, ale kvôli int.dobíjaniu.- podobné skúsenosti nájdeš vo fórach a mám aj osobnú skúsenosť. Určite ťa (ani iných) nechcem zavádzať a ani si niečo vymýšľať . P:S: ak máš i30 3 roky, tak sa jedná o 1.5 DPi ? Nebol v predaji až od 2020 ?
Mal som 1,4 TGDi a najazdenych 75 tisic - prevazne mesto. Nikdy som si nemeral na kolko % je po jazde bateria nabita. Viem vsak, ze aj po 3 rokoch a 75 tisic km som nemal pri ziadnom starte problem (ani naznak problemu), ci bolo -10 alebo 30 stupnov. Rovnako aj na kazdej garancnej prehliadke vykazovala vyborny stav. Mne osobne teda toto "inteligetne" dobijanie neprekazalo. Viem, ze sa dobija pri jazde bez plynu alebo so zapnutymi svetlami.
Hyundai i30 Fastback N Line+

Razani
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 2. Marca 2023, 06:35

Re: Hlučný motor na Hyundai i30 1.5 DPI

Príspevok od používateľa Razani » 2. Marca 2023, 06:52

Zdravím, prispejem k téme kedže Vám prekáža Inteligentné nabíjanie.

Len pre informáciu, batéria sama degraduje ak je permanentne nabitá na 100% svojej kapacity. Nikdy sa neodporúča mať stále batériu na 100%. Rovnako to funguje aj na notebookoch a mobiloch. Ak máte notebook celý rok na nabíjačke, po roku vám vydrží o hodne menej. Preto je aj na niektorých notebookoch funkcia že aj ked je na nabíjačke nenabije baterku viac ako na 60% .. a preste tento princíp je aj na i30. Načo vám je plná batéria keď aj so 60% s prehľadom naštartujete aj niekoľko krát. A ak počas jazdy auto udržuje bateriu nabitú len na 60% tak je to len dobre pre baterku a jej životnosť. Nedegraduje jej tak rýchlo kapacita. Takže zamna inteligetné dobíjanie je vítaná vec.

A čo sa týka oleja či 0w-20 alebo 5w-30 tak to je tiež diskutabilné. Mám pocit že po zahriati obidvoch olejov sú obidve rovnako riedke (nie som na to zas až taký expert), Ale pri štartovaní, ak tam dáte hustejší olej tak dlžie trvá kým sa dostane všade kde má.. rozdiely sú tam v sekundách až pol minúte kľudne. A teraz si predstavte že vám auto beží 30 sekúnd bez mazania niektorych častí (ako jasné taký rozdiel to až nebude ale nejaký určite). Z dlhodobého hľadiska to len škodí motoru. Takže radsej tam dať olej kvoli ktorému bude mierne hlučnejší motor ako ho pri každom studenom štarte trápiť.
Ale v tomto nie som odborník, vychádzam len z toho čo som sa dočítal a čo mi dáva zmysel.

Veľa štastných km na 60% baterke a dieslovym benzínom :P :D

smart
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 1. Septembra 2022, 10:03

Re: Hlučný motor na Hyundai i30 1.5 DPI

Príspevok od používateľa smart » 9. Marca 2023, 19:21

tak pridam moje zistenia. olej 0w20 sa zacal pouzivat (v mojom pripade pre hyundai 20) vraj len posledne 2-3 roky. predtym sa pouzival 5w30.
ked som sa spytal, aky olej mi odporucaju pouzivat aj nadalej, tak po zaruke by odporucal davat 5w30 prave kvoli dlhsej zivotnosti motora.
0w20 olej sa pouziva "vraj" kvoli nejakej bio zlozke, ktora v nom je. aby to cele bolo "viac eko". iny dovod za tym nie je. olej 0w20 je vraj vhodny do narocnejsich podmienok, kde teploty klesaju viac pod bod mrazu (mozno orava? liptov?). inak je 5w30 idealnou volbou pre nase lokality.
Hyundai i20 (2022) 1.2dpi, family

Napísať odpoveď

Návrat na "i30 3. gen (2017 - )"